Hurá, je to tu! Nakupovanie sa môže začať.

Moodboard hotový, viete, čo máte nakupovať. Zoznam značiek, ktoré sa vám páčia pripravený, viete kde budete nakupovať. Šatník vytriedený, viete koľko toho budete nakupovať, a už sa určite neviete dočkať. 

V prvom článku som písala aj o tom, že musíte mať pripravený budget- ekonomické hodnotenie. Miniete naraz veľkú časť peňazí, musíte byť na to pripravení. Skvelé je, že minimálne dva roky by ste mali byť ďalších veľkých výdajov, okrem prípadných opráv oblečenia. Z mojich skúseností viem, že investovaná suma bude po dvoch rokoch stále oveľa menšia, ako tá, ktorú by ste minuli priebežným nakupovaním. Je ale dobré mať pripravenú rezervu, aspoň tretinu z pôvodného vami prepočítaného budgetu. Je to aj preto, že pokiaľ narazíte na kabelku vašich snov, a bude stáť viac ako ste mali v pláne, nebudete si ju môcť kúpiť a kúpite za ňu náhradu, ktorú budete pravdepodobne menej ľúbiť, a teda stále túžiť po inej, a váš nakupovací kruh sa neuzavrie. Teda záleží ako veľmi vám na tom bude záležať a či sa budete vedieť cez to preniesť.

Pri výbere značiek, ktoré sa vám páčia a v ktorých budete nakupovať sa musíte riadiť vaším rozpočtom. Prosím, majte stále na mysli, že tričko za 5,95 eur vám nevydrží dva roky.

Ak sa chcete riadiť značkami ktoré majú dobré body v rámci udržateľnosti, skúste stránku www.rankabrand.com, nájdete tam hodnotenie väčšiny značiek, avšak je to hodnotenie v rámci udržateľnosti, nie toho, koľko vám daná vec vydrží.

Ak by ste chceli skúsiť spoluprácu s lokálnymi dizajnérmi, pripájam zoznam našich dizajnérov, ktorý som pre vás vytvorila. 

Pri nakupovaní treba postupovať postupne, ale rýchlo, aby ste nestratili prehľad, a navyše vás tlačí takmer prázdna skriňa. Ja ako stylista mám výhodu, že si veci viem vypožičať a prísť s nimi ku klientovi domov, kde skúšame pred ich zrkadlom, a kombinujeme s ďalšími vecami a to je najlepšie, čo môžete aj vy urobiť. Nedá sa to predsa tak, že si budete nosiť zo sebou do obchodov všetko vaše oblečenie. Základom je predsa všetko skúšať a kombinovať medzi sebou. Preto sa treba pripraviť na to, že budete kupovať, skúšať doma a následne možno vracať veci. Dávajte si pozor v kamenných obchodoch na možnosti aké ponúkajú pri vrátení, dosť často vám nevrátia peniaze, ale nalejú vám ich na ich kartičku. Toto celé vám odpadá pri nákupe online, čo asi aj viac odporúčam. Ak máte menší budget a bojíte sa že budete veľa vecí vracať a že vám ostanú peniaze pár dní visieť niekde na ceste (zväčša ich máte do 7 dní na účte), skúste si pomôcť tým, ak sa dá, že si pôjdete veci vyskúšať do predajne, či sedia, následne ich objednáte na e-shope a doma vyskúšate ešte raz, už s ostatnými vecami.  Treba postupovať obozretne, nie že si kúpite najprv 25 topov a potom zistíte, že vám k nim treba 7 rôznych sák, a 7 rôznych nohavíc a ešte chýbajú šaty a sukne. Kapsula by mala mať cca 40 kusov oblečenia, ale toto číslo je orientačné a mám klientov, ktorým stačilo 25 kusov, ale aj takých, ktorí potrebovali 60 kusov. To koľko veci vám asi bude treba zistíte v objektívnom hodnotení, o ktorom som písala v prvom článku. V podstate začíname od vašich pilierov, vecí, ktoré ste vybrali z vášho pôvodného šatníka. Do nich postupne nakupujeme ďalšie veci, napríklad ak ste si vybrali sivé pánske sako, a v moodboarde máte opakovane sako so šatami, a sako s rifľami a bielym tričkom budete potrebovať kúpiť šaty aj rifle aj tričko. Viete, že vám asi bude treba sveter, ten by sa mal hodiť k šatám, ktoré ste kúpili, ale aj ku tričku s rifľami.

V moodboarde máte napríklad aj bielu košeľu, tá by sa mala hodiť k prvému saku, svetru a rifliam ktoré už máte. Ak vám treba kabát, musí sedieť so všetkým, aj so sakom a svetrom (často pri kúpe kabátov nemyslíme na všetky vrstvy, ktoré musíme pod ním nosiť ale teda záleží či chodíte veľa pešo, alebo autom, atď) Kabelka sa musí hodiť aj k tým šatám, ale aj ku košeli, a teniskám. Celé je to dosť o logike, a o tom, že sa musíte vracať často k moodboardu, často si veci skúšať, a utvrdzovať si to všetko. Hlavne sa v tom nestratiť.  Počas tohto obdobia začnite vytvárať váš vlastný moodboard, čo znamená, že si veci ktoré už máte nafotíte zavesené na vešiaku napríklad na stene alebo niekde na rovnakom čistom podklade, a budete ich postupne pridávať do svojej vlastnej prezentácie. Toto vám v procese pomôže nestratiť sa, a na konci budete mať parádny zoznam možností ako sa obliecť. Odporúčam potom nalepiť do skrine, strašne jednoduché rána sú potom.

Z mojich stylistických skúseností viem, že tento stav dopĺňania môže trvať týždne, aj mesiace. Čím kratšie tým lepšie, ale nie na úkor toho, že budete kupovať niečo čo nie je dosť dobré, s vidinou toho, že však to vymením neskôr. Preto je veľmi dôležitá príprava, v podobe moodboardu a zoznamu značiek, či konkrétnych vecí. 

Držím palce každému kto sa do toho pustí, veľa šťastia! B.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *